Çocuklarda Kaygı Bozuklukları

Kaygı, günlük yaşantımızda herkesin zaman zaman yaşayabileceği normal bir duygudur. Tedirginlik biçiminde hissedilebilir ve aşırı kaygı durumları kişinin günlük yaşantısını olumsuz şekilde etkileyebilmektedir. Yetişkinlerde görülen bu durum, çocuklarda da görülebilr ve çocuğun yaşamını olumsuz şekilde etkileyebilir. Çarpıntı, kalp hızında artma, yüz kızarması veya solması, kaslarda kasılma ve kramplar, nefes yetmezliği belirtileri, titreme, terleme, el ve ayakların soğuk olması, karın ağrıları, bulantı, kusma, baş ağrısı, baş dönmesi, sık idrara çıkma, bayılma gibi fiziksel belirtileriyle beraber sinirlilik, huzursuzluk, utangaçlık, anneye bağımlılık, içe dönüklük, sosyal ortamlarda huzursuzluk, aşırı risk alma ya da riskten tamamen kaçınma gibi belirtiler de görülebilmektedir. Çocuklarda görülen kaygı bozukluklarının çeşitleri vardır.

Danışmanlık merkezimizde çocuklarda sıkça görülen kaygı bozukluğu çeşitleri:

• yaygın kaygı bozukluğu
  • takıntı
  • sosyal kaygı
  • fobiler
  • ayrılma korkusu
  • selektif mutizm (seçici konuşma)
  • panik bozukluk
  • travma sonrası stres bozukluğu

Kaygı çeşitleri aslında çok daha fazladır ve önemli olan problemin kaynağını iyi bir şekilde belirleyebilmektedir. Ailelerin model olması ve aile içi ilişkilerin de önemiyle beraber, Merkezimizde bilişsel- davranışsal terapi, aile terapisi, gevşeme egzersizleri  ve daha farklı modern teknikler kaygı bozukluklarının psikoterapisinde kullandığımız yöntemler arasındadır.

Uzman Klinik Psikolog M. Berk Karaoğlu

Özel Berk Karaoğlu Aile Danışma Merkezi