Çocuklarda Kaygı Bozuklukları

Kaygı, günlük yaşantımızda herkesin zaman zaman yaşayabileceği normal bir duygudur. Tedirginlik biçiminde hissedilebilir ve aşırı kaygı durumları kişinin günlük yaşantısını olumsuz şekilde etkiler. Yetişkinlerde görülen bu durum, çocuklarda da görülebilr ve çocuğun yaşamını olumsuz şekilde etkileyebilir. Çarpıntı, kalp hızında artma, yüz kızarması veya solması, kaslarda kasılma ve kramplar, nefes yetmezliği belirtileri, titreme, terleme, el ve ayakların soğuk olması, karın ağrıları, bulantı, kusma, baş ağrısı, baş dönmesi, sık idrara çıkma, bayılma gibi fiziksel belritileriyle beraber sinirlilik, huzursuzluk, utangaçlık, anneye bağımlılık, içe dönüklük, sosyal ortamlarda huzursuzluk, aşırı risk alma ya da riskten tamamen kaçınma gibi belirtiler de görülebilmektedir. Çocuklarda görülen kaygı bozukluklarının çeşitleri vardır.

Danışmanlık merkezimizde sıkça tedavi ettiğimiz çocuklarda kaygı bozukluğu çeşitleri:

• yaygın kaygı bozukluğu
  • takıntı
  • sosyal kaygı
  • fobiler
  • ayrılma korkusu
  • selektif mutizm (seçici konuşma)
  • panik bozukluk
  • travma sonrası stres bozukluğu

Kaygı çeşitleri aslında çok daha fazladır ve önemli olan problemin kaynağını iyi bir şekilde belirleyebilmektedir. Ailelerin model olması ve aile içi ilişkilerin de önemiyle beraber, danışmanlık merkezimizde bilişsel- davranışsal terapi, aile terapisi, gevşeme egzersizleri, ilaç tedavisi ve daha farklı modern teknikler kaygı bozukluklarının giderilmesinde kullandığımız yöntemlerdendir.

İZMİR TERAPİ VE DANIŞMANLIK MERKEZİ

M. BERK KARAOĞLU