Bulimia Nervoza

Bulimia Nervoza Nedir?

Bulimia nervoza kontrolsüz ve çok fazla miktarda yiyeceği kısa bir zamanda yeme isteği ile oluşan psikolojik bir rahatsızlıklıktır. Kısaca tıkanırcasına yemek anlamına da gelir. Kişi daha fazla yemek ve kilo almamak için yiyecekleri çıkarma eğilimine girer. Kusma ve laksatif kullanımına başlar.

Bulimina nervoza kimlerde görülür?

Genel popülasyonun ancak %1 ini kapsayan bu rahatsızlığın çoğunluğu kadınlardır. Kadınlar,erkeklere oranla 10 kat daha sık bu rahatsızlığa kapılırlar. Başlama yaşı ise yaklaşık 16-18dir.

Bulimia nervoza belirtileri nelerdir?

-Tıkanırcasına yeme ilk belirtilerindendir.

-Kilo almaktan kaçınmak için kusma,laksatif kullanımı ve lavman gibi yollara başvurulur.

-Tıkanırcasına yeme en az 3 ay süreyle haftada en az iki kere tekrarlanır.

Bulimia ve Anoreksiya nervoza hastalığı arasındaki farklılıklar nelerdir?

-Anoreksiklerin bedensel farkındalıklarını yitirmiş olmalarına karşın bulimikler kendilerinin farkındadırlar.

-Anoreksiya nervoza da hastaların cinsel deneyimleri çok az ya da olmamıştır. Bulimik hastalarda ise libido artabilir ve cinsel olarak aktiftirler.

-Bulimik hastalar daha dışadönük ve dürtüsellerdir.

Her iki rahatsızlığın(anoreksiya ve bulimia) psikoterapisinde de; bilişsel davranışçı terapi,dinamik psikoterapi,farmakolojik destek kullanılabilir. Bu hastalık psikotik süreçleri yani içgörüden yoksun düşünce örüntülerini içerdiği için mutlaka aile veya 3. Kişi desteği gerekmekte maalesef psikoterapilere direnç olduğunda ölüme dahi sebebiyet verebilmektedir.